هنگامیکه که گوگل اعلام کرد که پروژه عینک گوگل (Google Glass) با شکست اولیه مواجه شده و کمتر پشتیبانی میشود ، مردم باور کردند که زمان مرگ زود هنگام عینک گوگل فرا رسیده است .

اما گزارش ها حاکی از اینست که گوگل بر روی پروژه جدیدی به عنوان “نسخه جدید عینک گوگل” کار میکند . این نسخه به احتمال زیاد سازگار بیشتری با قانون داشته و بر خلاف نسخه اول خود ، در اکثر مکانهای عمومی قابل استفاده است .

پیش از این مردم اجازه استفاده از عینک گوگل را در اکثر سینماها و موزه ها نداشتند . چرا که این عینکها مجهز به قابلیت های خاصی از جمله فیلمبرداری بودند ، اما آیا این پایان ویژگی ضبط فیلم عینک گوگل است ؟

 

گوگل برای کار بر روی پروژه جدید خود از شرکت ها و افراد مختلفی کمک خواهد گرفت . در لیست این افراد ، نام Ivy Ross جواهرساز معروف و Tony Fadell یکی از اعضای قدیمی کادر اجرایی اپل به چشم میخورد .


اهداف گوگل برای طراحی دوباره عینک گوگل :

 

باید گفت که به صرفه بودن قیمت ، اقتصادی بودن و عمومی شدن عینک گوگل در مرحله اول طراحی پروژه جدید قرار دارد .

مرحله بعدی ساخت و توسعه نرم افزارهای بیشتر برای عینک گوگل میباشد .

همچنین گفته میشود که یکی از اهداف گوگل اینست که عینک ها را وارد محیط کاری و آموزشی کند و به کارها و تحصیلات سهولت و سرعت ببخشد .


به هر حال باید منتظر بود و دید که برنامه نهایی غول جستجوی اینترنتی برای عینک گوگل چه خواهد بود . به نظر شما ، چه قابلیت های مهمی باید نسل جدید عینک گوگل داشته باشد ؟